Επιτροπή Retro – Moto συγκρότησε η Orca

 

07/03/2016


Συνεχίζοντας τη διοικητική της ανάπτυξη, σύμφωνα με το Καταστατικό της και ταυτιζόμενη με της αρχές της Ελληνικής Ομοσπονδίας όπως και τις διατάξεις της FIVA, η Λέσχη ORCA προχώρησε στη συγκρότηση Επιτροπής Κλασσικών Μοτοσυκλετών.


Ήδη στην υλοποίηση αυτών των αναπτυξιακών βημάτων της, η Λέσχη έχει προβεί σε ουσιαστικές ενέργειες, οι οποίες και πρακτικά παρουσίασαν το συντονισμένο ενδιαφέρον της προς τα Δίκυκλα, κατασκευής άλλων εποχών.


 


Ως παράδειγμα να αναφερθεί η περυσινή Φθινοπωρινή επίδειξη Ιστορικών Δικύκλων στη έκθεση της Βάρκιζας, όπως και στη Γαλλική Συνάντηση της Αγίας Παρασκευής, τον περασμένο μήνα, με βραβεύσεις και στις δυο περιπτώσεις, για τις πλέον εντυπωσιακές RETRO –MOTO.


Με την ευκαιρία να σημειωθεί ότι στη πορεία της εξέλιξης των μηχανοκινήτων οχημάτων, τα Δίκυκλα έχουν αναδείξει τις δικές τους ενδιαφέρουσες μηχανολογικές προόδους ταυτόχρονα και παράλληλα με τα αυτοκίνητα.


Σε μια περίοδο 3 αιώνων, με τους πρωτοπόρους κατασκευαστές Νικολά Κουνιό και Μάρκους Ζίκφριντ, οι εμπνευστές των μηχανικά προωθουμένων ποδηλάτων, χάραξαν τους δικούς τους ιδιαίτερους δρόμους.


Το Δ.Σ της ORCA επίσης δημιούργησε την Επιτροπή στην επιθυμία του να τιμήσει και τους πρώτους Έλληνες πρωταθλητές Μοτό του 1920, οι οποίοι άρχισαν να αγωνίζονται – κόντρα στις τότε κοινωνικές απόψεις – και ήσαν οι:

Άδωνις Αιδονόπουλος, Ιορδάνης Καπλάνογλου, Γιώργος Κίρζης, Ιωάννης Φραγκόπουλος, Πέτρος Ρατσίδης, Ιωάννης Φωστηρόπουλος, Ι. Φωτεινέλης, Γ. Στάθης, Ν. Πετράτος, Ν. Χαραλάμπης και Δημ. Παπουτσάς.


Με πρόεδρο της Επιτροπής Μοτό το Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Στέφανο Φουρναράκη, οι μετέχοντες αυτής, είναι οι εξής:

Κονταξάκης Γιάννης ( Πρωταθλητής – Μηχανικός )

Τσαρμπόπουλος Γιάννης ( Πρωταθλητής – Μηχανικός)

Γαντζίας Βαγγέλης ( Μηχανικός )

Νικητάρας Βασίλης

Πριόνας Νίκος

Λεουτσαράκος Νίκος


Ατελείωτοι οι τίτλοι για τον Μάκη Σαλιάρη

 

30/10/2015


Γράφει ο Γιώργος Λιβέρης


Η απώλεια του Γιώργου Ραπτόπουλου δεν ήταν η μοναδική για τον χώρο των φίλων του Αυτοκινήτου. Με διαφορά, ίσως ωρών, έφυγε από τη ζωή και ο Μάκης Σαλιάρης. Ένας άλλος πρωταθλητής, στον ίδιο τομέα, με το ίδιο πάθος και τίτλους αλλά με διαφορετικό χαρακτήρα, ιδιοσυγκρασία και συμπεριφορά.


Ο Μάκης Σαλιάρης γεννήθηκε το 1944 από ευκατάστατη οικογένεια και τα πρώτα 25 χρόνια της ζωής του τα αφιέρωσε στη μουσική και τη ζωγραφική. Τα επόμενα 25 στο αυτοκίνητο, για να επανέλθει πάλι στις αρχικές προτιμήσεις του πλέον ως επιχειρηματίας και ως πρωτοπόρος στον κόσμο της προσφοράς ποιοτικής μουσικής σε υψηλό επίπεδο.


Αναφορικά με την Ανάβαση Σουλίου που το 1970 η ΕΛΠΑ είχε συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της, έγραψα σε ανύποπτο χρόνο:

  •  
  • ……Μια πρώτη εμφάνιση είχαμε και από τον Μάκη σαλιάρη με Alfa Romeo 1750 στη 10η θέση με χρόνο 2’32’’4. Αποδείχθηκε πολύ σύντομα καλλιτέχνης τόσο στην οδήγηση, όσο και στην ψυχή. Γνώστης και λάτρης της μουσικής (ως σύγχρονος ντράμερ). Ωραίος στυλίστας, κοινωνικά απόλυτα αποδεκτός, που όμως επέμενε οπωσδήποτε να εμπλέκεται σε πολύπλοκες επιχειρήσεις, που δεν ήταν του χαρακτήρα του.

 



Ασφαλώς είναι παράδοξο για καλλιτεχνική προσωπικότητα να λατρεύει τα πρωτότυπα αυτοκίνητα και τα «πουσαρισμένα» μοτέρ. Είναι περίεργο ακόμη ένας πρωταθλητής να είναι καλοπροαίρετος και σχεδόν αυτοκτονικά μεγαλόψυχος. Να είναι επίσης ο ίδιος εργατικός, δημιουργικός, πρωτοποριακός, αλλά να μην μπορεί να κουμαντάρει τα οικονομικά σαν επιχειρηματίας και να αδυνατεί να συμμαζευτεί.


Παντρεύτηκε 3 φορές, απέκτησε 4 παιδιά και χάρηκε ένα εγγόνι. Γνώρισε τιμές και αίγλη, αλλά και στιγμές δύσκολες. Τα ξεπερνούσε όλα με ένα χαμόγελο. Ακόμη και την απώλεια ενός εργοστασίου ή την αγαπημένη του «Αυτοκίνηση» που στη δεκαετία του ’80 έσπαγε ταμεία, αλλά δεν είχε διάρκεια.


Αδελφικός φίλος με τον Λάκη Φωτιάδη, τον Γιάννη Μεϊμαρίδη και άλλους, γνώρισε μαζί τους όλες τις πτυχές της ζωής (και τον θάνατο σε αγώνες) όπως τα αναπάντεχα μας βρίσκουν εκεί που δεν το περιμένουμε.


Η Οικογένεια των Φίλων του Αυτοκινήτου, έχασε το δεύτερο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, δυο μοναδικές φυσιογνωμίες στο χώρο της, που είχαν μεγάλο ρόλο διάρκειας και αξίας σ’ αυτό που αγάπησαν.


Ο πρόεδρος της Ε.Ο FILPA στο 16ο «Αθηναϊκό Ράλλυ»


22/03/2015


Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου (Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ) Δημήτρης Βερναρδάκης δήλωσε από τους πρώτους συμμετοχή στο 16ο Αθηναϊκό Ράλλυ που διοργανώνει η ORCA.


Ο Αγώνας είναι εναρκτήριος, του Πρωταθλήματος 2015, της Ομοσπονδίας και θα διεξαχθεί την Κυριακή 29 Μαρτίου, στην Αττικοβοιωτία, σε απόσταση 200 (περίπου) χλμ και μόνο για αυτοκίνητα ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών.


Ο Δημήτρης Βερναρδάκης, παλαιός πιλότος και αθλητής του Παναθηναϊκού, θα τρέξει ως συνοδηγός με οδηγό το γιό του Γιώργο, που μόλις αφίχθη από το εξωτερικό. Αυτοκίνητό τους θα είναι μια Alfa Romeo Giulia κατασκευής του 1972.


Η διοργανώτρια Λέσχη που εδρεύει στο Χαλάνδρι και από τις αρχές του έτους έχει ανανεωμένο Διοικητικό Συμβούλιο, φιλοδοξεί να διοργανώσει έναν αγώνα που να προσφέρει τη χαρά της συμμετοχής και συναγωνισμού στους λάτρεις των Ιστορικών Αυτοκινήτων.

Αλυτάρχης του αγώνα είναι ο Γενικός Γραμματέας της Λέσχης Πέτρος Παπαδόπουλος, παλαιός και δοκιμασμένος σε διοργανώσεις, με υψηλές απαιτήσεις και γρήγορες διαδρομές.


Για τους νικητές των μελών της ORCA και των πολλών κατηγοριών – πέρα της Γενικής Κατάταξης – υπάρχουν ενδιαφέροντα έπαθλα και για τα δυο μέλη του πληρώματος, καθώς είναι καλώς γνωστό ότι στους αγώνες αυτοκινήτων «Αντίκα»,όπου η διαδρομή είναι άγνωστη και οι αιτούμενες ταχύτητες απαιτούν μεγάλη ακρίβεια, ο ρόλος του συνοδηγού είναι αποφασιστικός.


ΡΑΛΛΥ «ΑΜΑΖΩΝ» 2015 ΜΕ 4 ΙΣΟΒΑΘΜΙΕΣ

 

18/03/2015

 

Με συμμετοχή 26 αμιγώς γυναικείων πληρωμάτων ή με μικτά πληρώματα διεξήχθη το Ράλλυ Αμαζών 2015 από τη ΦΙΛΠΑ, όπου στη τελική γενική κατάταξη ισοβάθμησαν 4 πληρώματα με κάθε ένα να έχει μόνο 3 βαθμούς ποινής.

 

Στον αμιγώς γυναικείο αγώνα κυριάρχησαν η Κατερίνα Χαραλαμποπούλου  με τη Δώρα Τζάμαλη και μία Porsche 911 του 1969.

 

Επίσης 3 βαθμούς ποινής είχαν οι κυρίες Ντενίζ Νέριν και Πηνελόπη Σμιθ με MG MGB του 1972. Ακριβώς λόγω παλαιότητας της Porsche έχασαν την πρώτη θέση.

 

Στην κατηγορία μικτών πληρωμάτων η Έφη Καγκάδη με τον Βασίλης Ζιοζώκο και VW 1302 του 1971 κέρδισαν με 3 βαθμούς παρά το γεγονός ότι 3 βαθμούς είχαν και οι Φανή Μπαλή – Αντώνης Νικολαϊδης, αλλά η Alfetta τους ήταν κατά 3 χρόνια νεότερη.

 

 

 


Η ΠΙΤΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΣΥΝΟΔΕΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ 


05/03/2015


Ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου την Τετάρτη 4/3/2015, στο κέντρο «Φλοίσβος – Παρκ» έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη Πίτα του παρουσία εκλεκτών Μελών του Αγωνιστικού Αυτοκινήτου, που καλύπτουν μια ιστορία 50 ακριβώς ετών από την απόφαση να δημιουργηθεί ο Σύνδεσμος και 48 ετών από την έγκριση του Πρωτοδικείου.


Στη μακρά αυτή πορεία ο ΣΟΑΑ επιτέλεσε αξιόλογο έργο, καθώς συνεισέφερε στην καταξίωση του Αγωνιστικού Αυτοκινήτου στην Ελλάδα και των Ανθρώπων που το θεραπεύουν.

Στη βραδιά της προχθεσινής Πίτας, ήσαν εκεί παλαιοί και νέοι Πρωταθλητές ή λάτρεις της ταχύτητας. Από τον Αντώνη Χατζημιχάλη, μέχρι τον Πέτρο Παπαδόπουλο και από το ζεύγος Πασαλή, μέχρι τους Τσάδαρη – Παπανδρέου – Παπασταθόπουλο – Χιωτίδη συντελεστές και θεμελιωτές των αγωνιστικών προσπαθειών ευρύτερα.


Με την ευκαιρία ο ΣΟΟΑ βράβευσε 3 ανθρώπους του Αγωνιστικού Αυτοκινήτου για την πολυετή προσφορά τους σ’ αυτό τον δύσκολο αθλητικό – κοινωνικό πεδίο.

Τον ΓΙΩΡΓΟ ΛΙΒΕΡΗ, σημερινό Πρόεδρο της Λέσχης ORCA, για την επί 50 χρόνια δημοσιογραφική προσφορά του στο Αυτοκίνητο και την έκδοση του Βιβλίου του «Η Ιστορία του Αγωνιστικού Αυτοκινήτου στην Ελλάδα 1896 – 1973».

Τον ΚΩΣΤΑ ΣΤΕΦΑΝΗ, ο οποίος μαθήτευσε αρχικά στη «Βραδυνή» ως συντάκτης Αυτοκινήτου, ακολούθως εξελίχθη στον τελειότερο Έλληνα Συνοδηγό, με ατελείωτους τίτλους, ενώ τώρα συνεχίζει να προσφέρει τηλεοπτικά τις ειδήσεις του με επιτυχή τακτικά προγράμματα.

Τέλος τον ΧΑΡΗ ΚΑΛΤΣΟΥΝΗ, ο οποίος ως άλλος Τζόνυς Πεσμαζόγλου, στον οποίο βεβαίως έμαθε τα βασικά της αγωνιστικής τακτικής, απονεμήθηκε η τρίτη διάκριση της βραδιάς. Αυτό τόσο για την επιτυχημένη και γεμάτο πάθος αγωνιστική του καριέρα, αλλά και για την παράλληλη επιχειρηματική του εξέλιξη στον ίδιο χώρο.


Βέβαια στη σύναξη τόσων ανθρώπων αυτής της ισχυρής και δραστήριας κοινωνικής «κάστας» διέρρευσαν και σημαντικές ειδήσεις, οι οποίες διασταυρώθηκαν και επιβεβαιώθηκαν.


Πρώτη και σημαντική ότι το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θα τελεσθεί εφέτος και μάλιστα από την ΕΛΠΑ. Για λόγους πρακτικούς και οικονομικούς θα έχει επίκεντρο την Αθήνα με διανυκτερεύσεις οίκαδε. Η οργανωτική μορφή του θα έχει στις κύριες θέσεις νέα πρόσωπα. Για παράδειγμα ο Χρήστος Αποστολίδης δεν θα έχει καθήκοντα, ενώ ο Παντελής Αντωνόπουλος θα αναλάβει μεγάλο μέρος των ευθυνών.


Αντίθετα τα πράγματα δεν θα είναι ευχάριστα για το Αγωνιστικό Ράλλυ «Ακρόπολις», το οποίο για καθαρά οικονομικούς λόγους κατά 95% δεν θα διεξαχθεί.


Μια άλλη πληροφορία αφορά την μεγάλη πιθανότητα, τα κεντρικά γραφεία της ΕΛΠΑ να επιστρέψουν στον ιδιοκτησιακό χώρο της στη γωνία Αμερικής και Πανεπιστημίου, στο κέντρο της Αθήνας. Στα ήδη υπάρχοντα γραφεία στην Αγία Παρασκευή, επί της Μεσογείων, θα παραμείνει η ΟΒΕΛΠΑ όπως και ένα γραφείο εξυπηρέτησης των μελών της.


Όσον αφορά τα οικονομικά της Λέσχης που συμπληρώνει μια ιστορία 90 ετών, η νέα Διοίκηση πασχίζει να απαγκιστρωθεί και τις σχετικές ενέργειές της θα τις παρουσιάσει στην προσεχή Γενική Συνέλευση.