Εντυπωσιακή η έκθεση των δίχρονων Auto-Moto


17/11/2015


Εντυπωσιακά οχήματα αλλοτινών εποχών παρουσιάσθηκαν στην Β’ Ετήσια Έκθεση Δίχρονων Οχημάτων, την οποία διοργάνωσε η Λέσχη ORCA στον ευρύτατο χώρο του Resort Βάρκιζας.


Συνολικά 27 οχήματα από τις εποχές προ του Α’ αλλά και του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, γνώρισαν τον θαυμασμό των πολυπληθών φίλων των Retro-Classics φίλων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών, που κατασκευάσθηκαν με μοτέρ «2 χρόνων» λειτουργίας.


 


Μεταξύ αυτών το παλιότερο ήταν ένα μοτοποδήλατο του 1905(!!!), το μοντέλο γαλλικής κατασκευής “La Parisienne”  που ο κάτοχος συντηρεί κατά άριστο τρόπο και είναι σε δυνατότητα κυκλοφορίας. Ο ίδιος φανατικός συλλέκτης έχει επίσης ένα μοτοποδήλατο του 1908, το μοντέλο “Rhonsonette” και μία ρέπλικα “made in USA” του 1931, σε μοντέλο “Indian”.


Συνολικά τα παρουσιασθέντα οχήματα ήσαν 27 με τα περισσότερα, κυρίως “Wartburg” και “DKW”, από την εποχή της DDR, να είναι ιδιοκτησίας του Αντιπροέδρου της ORCA Χρήστου Ντάγκαλου, συνδιοργανωτού της Έκθεσης με το μέλος του ΔΣ Θανάση Ράντο, ενώ στον τομέα των Μοτό, η επιτυχία της συλλογής εκλεκτών κομματιών προέρχεται από τις πρωτοβουλίες ετέρου μέλους του ΔΣ, του Στέφανου Φουρναράκη.


Από τα ευάριθμα ιστορικά αυτοκίνητα με Δίχρονα Μοτέρ, ένα DKW ή γνωστό επίσης και ως Auto Union, ήταν του 1936, δηλαδή της εποχής που μεσουρανούσε το Γ’ Ράιχ. Αντίθετα το αυτοκίνητο που ήρθε από περισσότερο μακριά ήταν ένα «βαν» 8 θέσεων από την Καλαμάτα, κατασκευής του 1978 της εποχής της Ανατολικής Γερμανίας, με το όνομα BARKAS. Βασικά ήταν πουλμανάκι αλλά και με δυνατότητα μικρού κλειστού φορτηγού.


 


Αναπάντεχο της ημέρας, φυσικά εκτός προγράμματος, ήταν η άφιξη στο Resort ενός «ανένταχτου» οδηγού λάτρη των ιστορικών αυτοκινήτων με μία Citroen Traction Avant του 1956 σε θαυμάσια κατάσταση και με συμβατικές πινακίδες. Ο ιδιοκτήτης της την κυκλοφορεί καθημερινά. Τελικά δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως ο οδηγός της αμέσως εξέφρασε την επιθυμία να ενταχθεί στο δυναμικό της ORCA.

Η εκδήλωση βεβαίως περιελάμβανε και τις παραδοσιακές απονομές επάθλων στη μνήμη του Γιώργου Ραπτόπουλου. Αφορούσαν τα παλιότερα οχήματα 3 κατηγοριών όπως και για την παρουσία από την πλέον απομεμακρυσμένη πόλη.


Τις τιμητικές αναμνηστικές πλακέτες κατέκτησαν οι εξής:

Παλαιότερο DKW : Νίκος Τσοντάκης για το μοντέλο του 1936

Παλαιότερο Wartburg: Σίμος Σεντουκίδης για το μοντέλο του 1967

Παλαιότερο Μοτοποδήλατο: Ρόκκος Απέργης για το “La Parisienne” του 1905

Μακρύτερη Συμμετοχή: Ηλίας Λυμπερόπουλος (Καλαμάτα) Barkas του 1978




«USA Retro – Classics» στην Πλατεία Χαλανδρίου

 

30/06/2015


Η αιφνίδια τοπική  καλοκαιρινή βροχή δίωρου διάρκειας που αναπάντεχα ενέσκηψε  στο Χαλάνδρι το βράδυ της Κυριακής άφησε ημιτελές το πρόγραμμα παρουσίασης των Αμερικανικών Αυτοκινήτων της Χρυσής Εποχής και το ανάλογης μορφής μουσικό πρόγραμμα.


Τα θαυμάσια ‘’ Retro – Classics Made in USA ‘’ Ιστορικά Αυτοκίνητα των δεκαετιών , ’50, ’60 και ’70 παρατεταγμένα στην Πλατεία του Αγίου Κωνσταντίνου πρόλαβαν να θαυμαστούν από χιλιάδες επισκέπτες. Ήταν όλα τους μία προσπάθεια της ORCA με τη συνεργασία βεβαίως του Forum των Detroit Cruisers GR, όχι μόνο από την Αθήνα αλλά και από απομακρισμένες περιοχές.


Ίσως από όλα η δυνατή βροχή περισσότερο έπληξε τη μουσική πλευρά της εκδήλωσης που το πλήρες πρόγραμμα της περιελάμβανε τα Rockabilly, SURF, BLUES, συγκροτήματα καθώς και τα 2DJ SETS  και είναι γνωστό πως στις υπαίθριες συναυλίες περισσότερο από τους μουσικούς ευάλωτα από υγρασία είναι τα στερεοφωνικά.


 




Τουλάχιστον όμως οι συντελεστές της εκδήλωσης και τα Μέλη της Λέσχης πρόλαβαν να δοκιμάσουν τις προσφορές του HOT – HΟT του WHITE MONKEY BAR  σε μία ωραία αλλά βρεγμένη και μικρής διάρκειας βραδιά των ‘’ Old School Meeting ‘’ στο Χαλάνδρι.


Τελικά η συνεργασία του Δήμου Χαλανδρίου και της ORCA άρχισε, έστω και μετ΄ εμποδίων, χάρις στης προσπάθειες του παλαιού Δημότη Χαλανδρίου και Μέλους της Διοικήσεως μας Στέφανου Φουρναράκη. Οι πολύπλευρες προσπάθειες του ευοδώθηκαν και θα συνεχισθούν περισσότερο οργανωμένα και μεθοδευμένα κάθε χρόνο.


ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Με βάση την προκήρυξη υπήρχαν 5 κατηγορίες Νικητών, στις οποίες αναδείχθηκαν οι εξής.


Πλέον εντυπωσιακά μοντέλα

1) FORD A Convertible 1929 του Νίκου Πανούση

2) FORD Mustang ll 1974 του  Αλέξανδρου Ντούγκα


Παλαιότερο Μοντέλο

FORD A Convertible 1929 του Νίκου Πανούση


Περισσότερο μακρινή παρουσία

Chevrolet Chevelle 1966 του Δημήτρη Τσεσμελή κατοίκου Θήβας


Μοντέλα μεγαλύτερου κυβισμού

1) BUICK RIVIERA GS 1967. 7456 cc του Φίλιππου Αναγνωστόπουλου

2) DODGE CHARGER R/T 1969 7200 cc του Peter Kakoudakis


Μοντέλα μικρότερου κυβισμού

1) JEEP WILLYS VIASSA 1964 1585 cc του Τίμου Τσοκανή

2) JEEP WILLYS MB 1943 2250 CC του Βασίλη Ποριτσάνου


B’ Εκδήλωση ιστορικών αυτοκινήτων Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού


14/06/2015


Απόλυτα επιτυχημένη ήταν η διοργάνωση της 2ης εκδήλωσης – επίδειξης Κλασσικών Αυτοκινήτων Φιλόθεης – Ψυχικού της δραστήριας λέσχης ORCA. Που είχε και την στήριξη του τοπικού Δήμου. Συμμετείχαν 33 ιστορικά αυτοκίνητα, σε μία διαδρομή 11 χλμ. στα όρια του Δήμου.

Πρώτευσαν οι Δάνος – Μπαλάκου με Fiat 127 και 29 βαθμούς ποινής. Ακολούθησαν οι Δημητρόπουλος – Κουλούρης με Citroen 2CV και 42 βαθμούς. Τρίτοι ήταν οι Κρητικός – Καρανάσος με Lancia Fulvia και 49 βαθμούς. Κοντά τους τέταρτοι οι Τσογκανής – Δέλιος με Renault 4L και 53 βαθμούς. Πρώτο γυναικείο πλήρωμα οι Μάνθου – Αγγελοπούλου με Citroen 2 CV.


Η ORCA ευχαριστεί ιδιαίτερα την Ελληνική Λέσχη Φίλων Fiat 500 & Συναφή για την εντυπωσιακή συμμετοχή της, από τις οποίες υπήρξαν σημαντικές διακρίσεις.


Παρουσίαση της έκθεσης «Retro Classics» στη λέσχη ORCA τη Δευτέρα 8/6

 

09/06/2015


Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη η προγραμματισμένη παρουσίαση της Έκθεσης Retro Classics στις 8 Ιουνίου στην ΟΡΚΑ.


Η παρουσίαση είχε ως σκοπό να προυσιάσει τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα Ιστορικά Αυτοκίνητα στην Κεντρική Ευρώπη.


Ο φίλος και μέλος της ΟΡΚΑ Παναγιώτης Τσιρώνης, μαζί με μια μικρή παρέα φίλων των Ιστορικών Αυτοκινήτων ταξίδευσε στο τέλος του περασμένου Μαρτίου στη Γερμανία και επισκέφθηκε την 15η Έκθεση Κλασσικών Αυτοκινήτων της Στουτγάρδης. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του έλαβε πολλές εικόνες τις οποίες είχε την καλοσύνη να παρουσιάσει στην Λέσχη.


Ο Παναγιώτης Τσιρώνης, όχι μόνο έδειξε εικόνες, αλλά ανέλυσε, αφηγήθηκε, περιέγραψε και γενικά προσέφερε μία πλουραλιστική ενημέρωση για όλα και σε όλους.


Ο Πρόεδρος Δ. Βερναρδάκης στη «Μαγιάτικη Συνάντηση»


31/05/2015


Με ιδιαίτερη επιτυχία διοργανώθηκε, από τη Λέσχη Ιστορικού Αυτοκινήτου ORCA, η «Μαγιάτικη Συνάντηση» στον Άλιμο.

Ήταν μία απλή Κυριακάτικη βόλτα για καφέ στον Άλιμο Παλαιού Φαλήρου, στους άνετους χώρους στάθμευσης και τις θαυμάσιες βεράντες του «Kitchen Bar».


Παρουσία του Προέδρου της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλιού Αυτοκινήτου, ο οποίος έμεινε όλο το διάστημα της συνάντησης, παρέστησαν

περισσότεροι από 40 οδηγοί με τις οικογένειες τους.


Από τους μετάσχοντες, 28 ήρθαν με τα κλασσικά αυτοκίνητα τους, τα οποία τα κυκλοφόρησαν για να «ξεμουδιάσουν» φυσικά με την έγκριση και την άδεια της ΕΟΦΙΛΠΑ.


 


Ενδεικτικά να σημειωθεί ότι μεταξύ των ιστορικών αυτοκινήτων που παρουσιάσθηκαν σε έναν ωραίο σχηματισμό ήταν: Alfa Romeo Giulietta, Auto Union, Chevrolet Chevelle, Mercedes SL και W123,  Lancia Fulvia Coupe, Peugeot 203, Fiat 500, Triumph Herald, Ford Mustang Coupe και Cabrio, Ford Capri, Ford Granada, Citroen DS, Ford Escort, Jeep Willis, DKW 1000, Seat 124, VW Beetle κ.α.


Στους παριστάμενους, οι οποίοι κάθισαν όλοι μαζί σε μία από τις βεράντες του Bar, μαζί με τη Γραμματεία της εκδήλωσης, ο Γενικός Γραμματέας της ORCA Πέτρος Παπαδόπουλος, παρουσίασε τους δύο Προέδρους, ORCA και ΦΙΛΠΑ, Γιώργο Λιβέρη και Δημήτρη Βερναρδάκη.


 


Ο Πρόεδρος της τελευταίας με παράκληση του διοργανωτή απεύθυνε ένα θερμό χαιρετισμό και συνεχάρη την ORCA για την πρωτοβουλία της.


Μάλιστα είχε την ευκαιρία να θυμηθεί τη νεανική κοινή αθλητική παρουσία που τον συνδέει με τον Γιώργο Λιβέρη, από το 1966, όταν αμφότεροι, συμμετείχαν στον ίδιο Σύλλογο με υψηλές αγωνιστικές επιδόσεις στη Σκοποβολή.


Για την όλη οργανωτική προσπάθεια και τη ρύθμιση των λεπτομερειών που δημιούργησαν ένα ευχάριστο ανοιξιάτικο πρωινό, εκφράστηκαν οι ευχαριστίες προς τον Ειδικό Γραμματέα, Νίκο Καμολίνο, που ηγήθηκε, τον Αντιπρόεδρο Χρήστο Ντάγκαλο, τον τεχνικό σύμβουλο της ORCA, Θανάση Ράντο και φυσικά τον ταμία Νίκο Σπυριδάκη, που πάντα βρίσκεται στο κέντρο κάθε προσπάθειας.


Μετά το τέλος της συνάντησης, όλοι οι παριστάμενοι έλαβαν από την ORCA αναμνηστικά.


16ο Αθηναϊκό Ράλλυ

 

30/03/2015

 

ΟΙ ΚΟΝΤΑΡΑΤΟΣ – ΙΑΤΡΙΔΗΣ ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΤΟ 16ο ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΡΑΛΛΥ


Το Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων 2015 της Ομοσπονδίας, άρχισε με μια πρώτης γραμμής, έκπληξη. Ο Θεμιστοκλής Κονταράτος ως οδηγός και ο Ιούλιος Ιατρίδης, στο δύσκολο πόστο του συνοδηγού – οδηγητή, κέρδισαν τον αγώνα επιβληθέντες γνωστών, ικανών και με τίτλους πληρωμάτων.


Το Ράλλυ των 200 χλμ., με ένα σχεδιασμό ιδιαίτερα γρήγορο, έγινε σε γνωστά κομμάτια της Αττικο – Βοιωτίας, σε εντυπωσιακούς, αλλά οικονομικούς ρυθμούς, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εποχής.


 



Ο Αλυτάρχης Πέτρος Παπαδόπουλος έφτιαξε έναν αγώνα προσαρμοσμένο να καλύπτει τις ανάγκες του πρωταθλήματος της ΕΟ ΦΙΛΠΑ χωρίς να ξεφεύγει από ότι η πραγματικότητα επιβάλλει.


Οι νικητές συγκέντρωσαν, στις 7 ειδικές δοκιμασίες μόλις 11 βαθμούς, από τους οποίους σχεδόν τους μισούς (6) στη β’ ειδική διαδρομή, η οποία αποδείχθηκε Γολγοθάς για όλους.


Δεύτερο πλήρωμα με Μερσεντές, όπως ακριβώς και οι πρώτοι νικητές, ήταν το ζευγάρι Γιώργου και Φωτεινής Βάλληνδα, που πάντα βρίσκεται ψηλά στη βαθμολογία και διεκδικεί τον τίτλο του καλύτερου ελληνικού ζεύγους.


Στην τρίτη θέση τερμάτισε το ισχυρότατο δίδυμο Καρούμπα – Μακρυγιάννη, που είναι φορτωμένο νίκες και ήταν το φαβορί του αγώνα, αλλά είχε την ατυχία σε 2 ειδικές διαδρομές να μην ακολουθήσει πιστά το  «Road Book» και αυτό του στοίχησε 60β, ενώ σε όλο τον υπόλοιπο αγώνα είχε μόλις 5 βαθμούς ποινής (!).


Από τους οδηγούς της Λέσχης ORCA που με απόλυτη επιτυχία ανταπεξήλθε στις δύσκολες απαιτήσεις του Ράλλυ, όπως τις δημιούργησαν οι πολύ κακές καιρικές συνθήκες, πρώτο πλήρωμα ήταν αυτό του Νίκου Καμολίνου και της Δόμνας Αριδά που έτρεξαν με ένα Ford Taunus.


Παρατηρητής του αγώνα εκ μέρους της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου, ήταν ο ίδιος ο Πρόεδρός της Δημήτρης Βερναρδάκης, ο οποίος για να παρακολουθήσει καλύτερα τη διεξαγωγή, μετείχε κανονικά ως συνοδηγός, με οδηγό τον γιό του Γιώργο.

Έτρεξαν με μια Άλφα Ρομέο Τζούλια Σούπερ του 1972.


Όσον αφορά το πρωτάθλημα που ήδη άρχισε, μένει να δούμε εάν οι Κονταράτος – Ιατρίδης θα συνεχίσουν να εκπλήσσουν ή οι παλαιοί και πεπειραμένοι Βάλληνδας, Καρούμπας κ.λ.π. θα δείξουν αργότερα τα «δόντια τους».


ΕΠΙΣΗΜΟΣ  ΠΙΝΑΚΑΣ  ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝΤΩΝ

1 – ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΛΛΗΝΔΑΣ – ΦΩΤΕΙΝΗ ΒΑΛΛΗΝΔΑ

3 – ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΟΥΜΠΑΣ – ΠΑΡΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ

5 – ΑΓΓΕΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ – ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

6 –  ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΠΗΛΙΩΠΟΥΛΟΣ – ΧΑΡΙΤΙΝΗ ΠΕΤΡΟΓΚΩΝΑ

9 – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ – ΧΑΡΟΥΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

10 – ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΟΛΙΝΟΣ – ΔΟΜΝΑ ΑΡΙΔΑ

11 – ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ – ΜΗΝΑΣ ΜΑΜΑΛΟΣ

12 – ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΤΣΟΚΑΝΗΣ – ΝΙΚΟΣ ΛΕΟΤΣΑΡΑΚΗΣ

4 –  ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗΣ – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗΣ

MERCEDES 250 S

FIAT 124 SPIDER

FORD ESCORT MK II

FIAT 124

VW  SIROCO

FORD TAUNUS

VW GOLF GTI

RENAULT 4L

A. ROMEO GIULIA S.

1961

1971

1976

1978

1982

1977

1983

1971

1973

B. 41

B. 65

B. 71

B. 108

B. 128

B. 182

B. 199

B. 210

B. 210


6η Γαλλική αυτοκινητοδρομία


09/02/2015


ΣΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ ΘΑΥΜΑΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Για 6η στη συνέχεια χρονιά η ORCA φέτος διοργάνωσε την Έκθεση Ιστορικών Γαλλικών Αυτοκινήτων.

Η παρουσίαση έγινε στο θαυμάσιο παραλιακό προάστιο της Βουλιαγμένης με συμμετοχή 42 εκλεκτών αυτοκινήτων Αντίκα, όλα κατασκευασμένα τουλάχιστον προ 30 ετών.


Ο αριθμός των 42 αποτελεί ρεκόρ συμμετοχών. Π.χ. πέρυσι μετείχαν 38.


Η οργάνωση φέτος έγινε από την ORCA με τη στενή συνεργασία της Ελληνικής Λέσχης Φίλων 2CV και Citroen και βεβαίως, όπως πάντα με τη συμπαράσταση της FILPA.


Στην εκδήλωση, που βέβαια έχει και από το παρελθόν τον τίτλο «Γαλλική Αυτοκινητοδρομία» τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν 2CV όλων των τύπων και συνθέσεων. Από τα ειδικώς προσαρμοσμένα για αγώνα στη Σαχάρα μέχρι αυτά που αγοράσθηκαν στη γαλλική επαρχία για να εξυπηρετούν τους μικρούς πατατοπαραγωγούς.

Μεταξύ αυτών που παρουσιάσθηκαν με τα 2CV τους φυσικά πρώτος και καλύτερος ο Πρόεδρος της Γαλλικής Λέσχης Δημήτρης Αμούργης με το ωραίο τούτο “Charleston”. Επίσης, εκεί ήταν ο Θανάσης Δημητρόπουλος, ο Χρήστος Καναβέτας, ο Απόστολος Ζαμπάκας και άλλοι, χωρίς να ξεχνάμε τις κυρίες Αλεξάνδρα Μάνθου και Μαρία Καλούλη. Όμως νικητής αναδείχθηκε ο Δημήτρης Λιακόπουλος με το δικό του 2CV από το μακρινό 1954 με στοιχεία FILPA 6375. Δεύτερος ο Χρήστος Καλοπίσης με το Fourgonette και τρίτος ο Απόστολος Ζαμπάκας.


Φυσικά υπάρχουν και αυτοκίνητα άλλων γαλλικών εργοστασίων όπως Citroen, Renault κλπ.


Η θαυμάσια και ηλιόλουστη ημέρα, η γαλήνια θάλασσα, το πλήθος των εκλεκτών επισκεπτών με σύσσωμα τα Διοικητικά Συμβούλια των 2 Λεσχών που οργάνωσαν την εκδήλωση και κυρίως η παρουσία του Δημάρχου Γρηγόρη Κωνσταντέλλου έδωσαν ιδιαίτερη αίγλη στην εκδήλωση.